Varga, ImreBarabás, Anna2022-04-112022-04-112022-04-08http://hdl.handle.net/2437/330358A szakdolgozat az empátiás érzékenység, ráhangolódás és érzelmi intelligencia szerepét vizsgálja a pedagógusok körében, a sérült gyermekek, tanulók, személyekkel való gyógypedagógiai tevékenységekben. A dolgozat bemutatja, az érzelmi intelligencia és az empátia különböző elméleti megközelítéseit, részletezi, hogy miért van nagy jelentőségük mindezeknek az emberi létezésben, önmagunkkal való viszonyunkban, szociális kapcsolatainkban, különösen a pedagógusok körében, az emberekkel foglalkozó, segítő, gyógypedagógiai oktató-nevelő munkában. Ezen belül azt kutatja, hogy milyen helyzetekben van kiemelt szerepe a beleélő készségnek, a fejlett érzelmi intelligenciának és mindez hogyan valósul meg a gyógypedagógiai munka során.65huempátiaérzelmi intelligenciagyógypedagógusEmpátiás érzékenység, ráhangolódás és érzelmi intelligencia szerepe a gyógypedagógus tevékenységébenDEENK Témalista::Neveléstudomány