Bakosné Kiss, Virág ÁgnesKis, István Imre2025-06-202025-06-202025https://hdl.handle.net/2437/393909A dolgozat az élelmiszervásárlási szokások alakulását vizsgálja, különös tekintettel a hagyományos bolti vásárlás és az online élelmiszerkereskedelem közötti különbségekre. Központi témája az online vásárlás térnyerése, annak előnyei és hátrányai, valamint a digitalizáció és a Covid–19 járvány hatása a fogyasztói magatartásra. Célom feltárni, hogyan változtak az online kereskedelemhez kapcsolódó tendenciák az elmúlt évtizedekben, milyen elvárásokkal rendelkeznek a vásárlók az online felületek iránt, és hogyan alkalmazkodnak ehhez a kereskedelmi szereplők. A kutatás hipotézise, hogy a pandémia jelentős mértékben elősegítette az online vásárlás elterjedését, különösen az élelmiszerkereskedelemben, és a dolgozat arra keresi a választ, hogy ez a növekedés tartósnak bizonyul-e vagy visszaesést mutat a járvány lecsengése után.55huonline vásárláspreferenciákcovid-19élelmiszervásárlásAz online kereskedelemre ható tényezők és a vásárlási preferenciák vizsgálata az online és a hagyományos bolti kereskedelem tekintetébenFactors influencing online commerce, examining purchasing preferences in terms of online and traditional in-store commerceKözgazdaságtudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.