Gilányi, Attila LászlóMészáros, Attila2021-04-262021-04-262021-04http://hdl.handle.net/2437/307374Virtuális valóság. Manapság egyre többet halljuk ezt a kifejezést, ám mivel egy viszony-lag új területről beszélünk, jelentősége és a benne rejlő lehetőségek felismerése sokszor háttér-be szorul a tudomány ezen ágában kevésbé jártas emberek között. Az elsősorban különböző játékokkal, a szórakoztatóiparral azonosított VR ma már bőven túlmutat az imént említett dol-gokon. Találkozhatunk vele az orvoslásban, az oktatásban, a különböző sportágak egészen változatos részein, és természetesen az ipar is egyre nagyobb figyelmet fordít erre a területre, egyre több üzem, gyár alkalmaz olyan berendezéseket, amelyeket valamilyen virtuális valóság rendszer segítségével vezérelnek, felügyelnek. Ezen virtuális valóság rendszereket támogató programok egyike, és szakdolgozatom egyik fő témája a MaxWhere, egy millió lehetőséget rejtő, magyar fejlesztés. A dolgozatban a virtuális valóság rendszerek rövid története mellett a MaxWhere-é is szóba kerül, bemutatom a program kezelőfelületét, használatát, illetve az oktatásban tapasztalt előnyeit is megvizsgálom különböző tanulmányokat alapul véve.41huMaxWhereVirtuális valóságOktatásInformatikaA virtuális valóság és a MaxWhereDEENK Témalista::Informatika