2008-12-032008-12-039636973091http://hdl.handle.net/2437/38698Az iskolában a különböző órákon szinte mindig csak a megtanulandó ismeretekről beszél a pedagógus és a diák. Ugyanakkor kevés szó esik magáról a tanuló személyiségéről. Pedig erre nemcsak otthon, hanem az iskolában is nagy szükség van, hiszen csak úgy fejlődhet a gyerek önismerete, ha beszélgethet, kérdezhet és visszajelzéseket is kap azoktól a nevelőktől, akikben megbízik. E sorozat segítséget nyújt olyan órák, szakkörök megtartásához, amelyeknek az embertani, erkölcstani ismeretek a témája. A könyvek fejezetei a helyes önismeret és a társas kapcsolatok témaköreit ölelik fel. A könyvek fő célja, hogy a kérdésekre adott őszinte válaszok segítségével a diák mindjobban megismerje önmagát, társait és a világot, amelyben él. A témákat irodalmi idézetek és vidám rajzok színesítik. A kötetek kitöltése során a gyerekek gyakran találkoznak olyan kérdésekkel, amelyek őszinte erkölcsi állásfoglalásra késztetik őket, így az órákat vezető pedagógus is mélyebben megismerheti tanítványait.A munkatankönyvek kérdéssorok formájában dolgozzák fel a legfontosabb emberismereti és erkölcsi ismereteket.9636973091http://webpac.lib.unideb.hu:8082/WebPac/CorvinaWeb?action=cclfind&resultview=long&ccltext=idno+bibKLT00292383bibKLT00292383