Miklós, AttilaBurján, Zita Kata2011-05-102011-05-102011-042011-05-10http://hdl.handle.net/2437/108132A környezetszennyezés hatásai nemzedékeken keresztül átívelő problémákat jelentenek. Az emberiség felismerte, hogy a természet egyensúlyának megóvása mindnyájunk közös érdeke, ezért a feladat társadalmi összefogást igényel, aminek alapvető feltétele a környezettudatos szemléletmód. Ennek kialakítására a családon belül történő nevelés során is megfelelő hangsúlyt kell fektetni, de mivel ez sok esetben nem így történik, az iskoláknak is nagy a felelőssége, ebből kifolyólag az intézményi keretek között történő oktatás folyamán a környezettudatos szemlélet formálására a kezdetektől fogva törekedni kell. Dolgozatomban a formális keretek között zajló környezeti nevelést vizsgáltam két olyan hajdú-bihar megyei középiskolában, ahol 15-19 éves tanulók szakirányú képzése zajlik. Adataimat a Pallagon található Debreceni Egyetem Balásházy János Gyakorló Szakközépiskolája, Gimnáziuma és Kollégiumában, illetve a hajdúböszörményi Veress Ferenc Szakképző Iskolában gyűjtöttem. Munkám során először az iskolák környezetnevelési programját mutattam be, majd az intézmények tanárainak véleményét, az általam készített kérdőívre adott válaszaik elemzésén keresztül. Ezt a két környezetnevelési program SWOT-analízise követte, az előzetes eredmények tükrében.56hukörnyezeti nevelés, kérdőív, SWOT analízisA környezeti nevelés bemutatása két hajdú-bihar megyei középfokú oktatási intézmény programján keresztülDEENK Témalista::Neveléstudomány