Dobos, Orsolya2021-06-292021-06-292018-06-30Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat, Évf. 4 szám 2 (2018) , 17-26https://hdl.handle.net/2437/319301In this article, some alternative school practices are presented, focusing on the choices of students during the information gathering phase of learning, including the topic selection and resource research as well as the learning organization phase. Learning phases are interpreted according to IPOO-model. After the introduction of the practices, we propose some solutions that will provide students with similar choices in the traditional school environment.A tanulmányban bemutatásra kerül néhány alternatív iskolai gyakorlat, melynek fókusza a tanulók választásának biztosítása a tanulás információszerző, ezen belül is a témaválasztás és forráskutatás, valamint a tanulásszervezés fázisában. A tanulás fázisai az IPOO-modell szerint kerülnek értelmezésre. A gyakorlatok bemutatása után néhány megoldást javaslunk, melyekkel hasonló választási lehetőségeket biztosíthatunk a tanulók számára hagyományos iskolai keretek között is.application/pdfalternative schoolsIPOO-modelinformation gatheringorganization of learningalternatív iskolákIPOO-modellinformációszerzéstanulásszervezésVÁLASZTHATÓSÁG LEHETŐSÉGE A TANULÁS INFORMÁCIÓGYŰJTŐ FÁZISÁBAN ÉS A TANULÁSSZERVEZÉSBEN - ALTERNATÍV ISKOLAI GYAKORLATOK BEMUTATÁSA AZ IPOO-MODELL ALAPJÁNfolyóiratcikkOpen AccessDobos Orsolyahttps://doi.org/10.18458/KB.2018.2.17Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat24Különleges Bánásmód2498-5368