Kondé Zoltánné Inántsy-Pap, JuditMárkus, Viktória2016-05-082016-05-082016-04-08http://hdl.handle.net/2437/226678Munkám célja a marista szellemiségben nevelkedő felső tagozatos diákok erkölcsi döntéshozatalának és annak hátterének a megismerése volt. A vizsgálat eszközének dr. Horváth H. Attila és Szekszárdi Júlia kérdőívét választottam, ami 18 erkölcsi problémahelyzetet tartalmaz. A kérdőív során a tanulóknak minden esetben indokolniuk kellett a döntésüket. A kapott indoklások elemzésével és kategorizálásával bebizonyosodott, hogy helyzettől és szereplőktől is függ a döntéshozatal. Ezzel a módszerrel betekintést nyerhetünk a diákok érzésvilágába is. Megtudhatjuk, hogy milyen a gyerekek viszonya önmagukhoz, társaikhoz, tanáraikhoz és a szüleikhez egyaránt.36huerkölcsi fejlődéserkölcsi neveléserkölcsi ítéletalkotásMarista szellemiségben nevelkedő felső tagozatos tanulók erkölcsi ítéletalkotásának vizsgálataAlsó tagozatos, hátrányos helyzetű cigány tanulókat oktató pedagógusok temperamentum- és karaktertípusainak meghatározásaAz osztálygyűlés, mint megoldás az iskolai zaklatásraDiszlexiás egyetemi hallgatók angol szókincsfejlesztésének vizsgálataDEENK Témalista::Pszichológia::Pedagógiai pszichológia