Pándyné Bacskai, KatinkaKovács, Edit2025-06-102025-06-102025-04-28https://hdl.handle.net/2437/391077A dolgozat középpontjában azok a hátrányos helyzetű fiatalok állnak, akik kedvezőtlen szociális körülmények között nőttek fel, mégis sikerrel teljesítették a felsőoktatást. A kutatás célja feltárni azokat a tényezőket, amelyek lehetővé tették e fiatalok társadalmi mobilitását és felemelkedését. A kutatás kvalitatív módszerrel, félig strukturált interjúk segítségével készült, tíz egykori hátrányos helyzetű, ma diplomás fiatal részvételével.. A dolgozat rávilágít arra, hogy a társadalmi hátrányok leküzdése nem csupán egyéni, hanem rendszerszintű támogatást is igényel. A kutatás eredményei hozzájárulhatnak a pedagógiai gyakorlat és az esélyegyenlőségi programok hatékonyabb kialakításához.56huhátrányos helyzetrezilienciaesélyegyenlőségHátrányos helyzetűek az oktatásbanNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.