Siklós, BalázsBányai, Zsuzsanna Klára2009-01-302009-01-3020082009-01-30http://hdl.handle.net/2437/78424A dolgozatom célja az, hogy kiderítsem mi az IKEA sikerének a titka és ehhez hogyan járul hozzá a vásárlói elégedettség rendszeres mérése. Kiindulásképp leírom, hogy a vásárlás mely szakaszában érezheti a vevő az elégedettség érzését, egy átlagos vásárlás mozzanatain keresztül bemutatva. Majd ismertetem azokat az elméleteket, amelyek azzal foglalkoztak, hogy hogyan lehetne meghatározni a vásárlói elégedettséget. Ennél a résznél részletesen kitérek az érzelemkutatásokra. A vásárlói elégedettség méréseinek lehetőségeit is bemutatom. Fontosnak tartottam kitérni arra, hogy a termék nem csupán a fizikai tulajdonságok összessége, hanem ennél sokkal több, melyre Kotler és Lewitt termékhagyma modelljének ismertetésével világítok rá az IKEA példáján keresztül. Végül az IKEA működését és a globális vállalatok közötti sajátos jellegét mutatom be, hogy az IKEA fogyasztóinak elégedettségét tudjam elemezni.65humarketingelégedettség kutatásokérzelem elméletektermékIKEAA fogyasztó elégedettségének tárgya, az élményfogyasztás vizsgálata az IKEA globális vállalat példáján keresztül