2008-12-092008-12-099639412074http://hdl.handle.net/2437/52079Az erdei iskolában folyó megismerő tevékenység irányítása és segítése a tanártól is többet kíván a szokásos tantermi tanításnál. Erdei iskolát szervezni nehéz, de nagyszerű kihívás a pedagógus számára, elengedhetetlen tehát az alapos felkészülés. Ez a könyv azért született, hogy különböző fás és fátlan társulásokban tervezett erdei iskola projekt megtervezéséhez és lebonyolításához segítséget nyújtson, egy - már működő - erdei iskola projekt (Farkaserdő) mintáján keresztül. Az első fejezet betekintést ad az erdei iskola és a múzeumpedagógia pedagógia történetébe, bemutatja az erdő nyújtotta egészségnevelési lehetőségeket. A második fejezet felkészíti a tanulókat az erdei iskolában való helyes viselkedésre, az aktív részvételre, a tudatos munkára. A harmadik fejezetet munkalapok alkotják, amelyek élőhely szerinti csoportosításban mutatják be az életközösségeket. A negyedik fejezet a munkalapok megoldásait ismerteti. A kötetet 24 oldalon egy színes fényképsorozat zárja, amely a növény- és állatfajok felismeréséhez nyújt segítséget. A könyv multimédiás CD-melléklettel is megvásárolható. A CD öt fő részből áll: Életközösségek. Térkép. Növényismeret. Állatismeret. Filmek.9639412074http://webpac.lib.unideb.hu:8082/WebPac/CorvinaWeb?action=cclfind&resultview=long&ccltext=idno+bibJPT00211325bibJPT00211325