Teperics, KárolyBabik, Gergely2023-05-052023-05-052023-05-05https://hdl.handle.net/2437/351926A szakdolgozat bemutatja, hogy a diákoknak milyen közgazdasági tartalmakat kell elsajátítaniuk a közoktatásban eltötött évek során, továbbá, hogy a tankönyvekben ezek milyen formában jelennek meg. A szakdolgozat második fele azt a hipotézist támasztja alá, hogy a diákok közgazdasági ismereteik erősen hiányosak. Az elméleti tudásuk, amikre a közismereti tárgyak a hangsúlyt helyezik, ezek általánosságban megfelelőek, de a gyakorlatiasabb, hétköznapokban használatos, feladatokban a tanulók nem jól teljesítettek. Az középiskola-típusok szerint is komoly eltérések mutathatóak ki, a közismereti tárgyak hansúlyeltérései vagy teljes hiányai miatt.58huFöldrajzKözgazdaságtanOktatásIskolatípusokKerettantervekKözgazdasági tartalmak megjelenése a földrajz oktatásbanDEENK Témalista::Földtudományok