Papp, DávidJónás, Endre2023-05-092023-05-092023-04-13https://hdl.handle.net/2437/352399A videójátékok napjainkban vezető szerepet játszanak a szórakoztató ipar és a szabadidős tevékenységek között, így a tudományos világ érdeklődését is felkeltette. A jelen tanulmányban az online játékokban fellelhető bántalmazás, vagyis cyber-bullying témakörét vizsgálom. A kutatásomban a bántalmazás megnyilvánulási formáit is feltérképeztem. Az adatfelvételhez használt kérdőívben felmértem a kitöltők videójátékozási szokásait, illetve válaszoltak a játékmotivációra irányuló kérdésekre. Igyekeztem feltárni a cyber-bullying tapasztalatok és a játékmotiváció faktorok kapcsolatát, valamint a játéktípus preferenciák és a cyber-bullyingban való szerepvállalás közötti összefüggéseket. A motiváció és a bántalmazásban megfigyelhető szerepkörök eloszlásának viszonyát is megvizsgáltam. Több hipotézist is sikerült bizonyítani, így hozzá tudtam tenni a jelenség átfogóbb, tudományos megértéséhez.39hucyber-bullyingvideójátékA cyber-bullying vizsgálata online videójátékokban a játékmotiváció és a videójátékozási szokások tükrébenDEENK Témalista::PszichológiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.