Balázs, KatalinHujber-Mitru, Szilvia2022-05-092022-05-092022-04-12http://hdl.handle.net/2437/332782A dolgozat a fogyasztói magabiztosság nemzetközi szakirodalomban elfogadott mérőeszközének, a Bearden és munkatársai által 2001-ben létrehozott Fogyasztói Magabiztosság Skálának magyar nyelvű adaptációját és részletes pszichometriai elemzését célozza. Ennek érdekében kérdőíves módszerrel a Skála multidimenzionális modellje, reliabilitása és validitása, dimenzióinak különböző személyiségjellemzővel való összefüggése kerül vizsgálatra. A vizsgálati minta kellőképpen nagynak ( N = 1235) bizonyult ahhoz, hogy megfelelően vizsgálni lehessen az általam támasztott hipotéziseket. Az elemzések eredményei megerősítették a Fogyasztói Magabiztosság Skála hatdimenziós modelljét, reliabilitása meglehetősen magasnak bizonyult, és validitását is több eredmény alátámasztja. A kutatás eredményei úgy vélem, hasznos és új információkkal szolgálhatnak a hazai fogyasztói magatartással kapcsolatos marketing és pszichológiai tudományterület számára egyaránt.70hufogyasztói magabiztosság, információk beszerzése és feldolgozása, mérlegelt termékkör kialakítása, egyénre gyakorolt hatások, társas hatások, meggyőzési tudatosság, eladóhelyre gyakorolt hatásokA Fogyasztói Magabiztosság Skála pszichometriai vizsgálataDEENK Témalista::Pszichológia