Márkus, EdinaSzabó, Barbara2014-04-302014-04-302014-04-292014-04-30http://hdl.handle.net/2437/190898Dolgozatom kiindulópontja hazai felsőfokú szakképzés gazdasági és társadalmi környezetének vizsgálata, valamint az ehhez tartozó fogalmi keretkialakítása volt. A kétéves képzés fejlődésében fontos mérföldkőnek számított a bolognai rendszer 2006-ban történt bevezetése. Ez új alapokra helyezte a képzést és új lehetőséget, és teret nyitott meg a felsőfokú szakképzésekre jelentkezők számára. Annak érdekében, hogy a képzés kialakulását jobban megérthessük nemzetközi szintű, főként európai kitekintést tettem. Ezen témák mellett természetesen vizsgálatom alapját az elmúlt 10-12 évben végzett jelentős hazai felsőfokú szakképzési kutatások /Többek között: (Hrubos, 2002), (Fehérvári, 2009), Gurbán(2009), Farkas É. (2009), Farkas P. (2009), Karsai (2011)/ adták, amelyek közül a legjelentősebbekkel foglalkozom is egy fejezet erejéig.75hufelsőfokúszakképzésA Debreceni Egyetem felsőfokú szakképzéseinek vizsgálata