Szalontay, Katalin2021-07-012021-07-012006-11-20Competitio, Évf. 5 szám 3 (2006) , 127-1401588-9645https://hdl.handle.net/2437/320288Egyetemi diplomamunkám témájaként a Google cég piaci stratégiai elemzését választottam. A cég nevéhez fűződik a ma legnépszerűbb keresőmotor kifejlesztése és üzemeltetése. A vállalat üzleti sikere a két fiatal alapító-tulajdonos által kidolgozott PageRank eljárásban rejlik, ami forradalmi változást hozott, lehetővé téve az Internet adatállományát alkotó hatalmas adatbázisban történő hatékony keresést. A Google megjelenését követően a korábbi keresők visszaszorultak és részben el is tűntek. A kilencvenes évek kiemelkedő vállalataiéval ellentétes, „különc” stratégiát alkalmazó cég az alapítóit hét év leforgása alatt milliárdossá tette, hatalmas felhasználói bázist gyűjtött össze, és számtalan konkurens vállalatnak okozott fejtörést. A legtöbben a Google név hallatán csupán egy egyszerű internetes keresőre asszociálnak, de a jól hangzó név mögött ma már egy hatalmas birodalom áll, amely a keresőfelülete mellett szoftvercsomagjaival is felvette a versenyt a többiekkel, a keresési eredmények mellett elhelyezett reklámokkal pedig hatalmas bevételre tett szert. Journal of Economic Literature (JEL) kód: L1.application/pdfinformációs technológiainternetinternetes kereséswebes szolgáltatásokdigitalizálásGoogleYahoo!MicrosoftNasdaqversenystratégiaGoogle és versenytársaifolyóiratcikkOpen AccessDebreceni Egyetemhttps://doi.org/10.21845/comp/2006/3/7Competitio35Com2939-7324