Gályász, JózsefDarnai, Balázs2024-07-302024-07-302023-08-24Régiókutatás Szemle, Évf. 3 szám 2 (2018) , 1-10https://hdl.handle.net/2437/378461The mission of higher education in Europe and worldwide has been undergoing changes concerning its responsibilities and the requirements it has to satisfy. Making use of the experience gained from international benchmarking, the research paper investigates those business models that the institutions and their strategic partners can use in order to facilitate their market oriented incubation activities. In our research we aimed to develop an operating model such that is able to meet the challenges set by the competition on the international marketplace. We used the Canvas business framework model as a method to describe the business logic, – value creation – and functional elements of a market actor, and the interrelationships that exist between those factors.Európában és a világon a felsőoktatási intézmények korábbi oktatói-kutatói küldetése megváltozott, feladatkörei bővültek, a vele szemben támasztott elvárások nőttek. Jelen kutatásban arra kerestük a választ, hogy nemzetközi benchmark tapasztalatokra alapozva milyen üzleti modellben tud és képes egy hazai felsőoktatási intézmény és stratégiai partnersz ervezetei piacorientált inkubációs tevékenységet végezni. A vizsgálatunk célja egy olyan működő modell felállítása volt, amely képes bemutatni a nemzetközileg versenyképessé válás feltételeit, indikátorait. Módszerként a Canvas üzleti modellt, mint keretrendszert használtuk, mely egy adott piaci szereplő üzleti logikáját, – értékteremtését, – funkcionális elemeit és az azok közötti kapcsolatot írja le.application/pdfCanvasInkubációÜzleti modellCanvasincubationBusiness modelCANVAS üzleti modell alkalmazása egy inkubációs szervezet kialakításában az egyetemi szektorbanfolyóiratcikkOpen Accesshttps://doi.org/10.30716/RSZ/2018/2/1Régiókutatás Szemle23RSZ2559-9941