Sztrik, JánosJuhász, Gyula2019-05-072019-05-072019-05-07http://hdl.handle.net/2437/267018Jelen dolgozatban a call centerek modelljét mutatom be részletesen, illetve ezeken kívül néhány egyszerűbb sorbanállási rendszer modelljét ismertetem visszatérő igények esetén. A modelleknél továbbá feltételezhető a kétirányú kommunikáció. A négy modell ismertetése után egy kisebb numerikus példát mutatok be, mely bizonyos paraméterek változása alapján szemlélteti a rendszer eloszlásának vagy momentumának változását. A sorbanállás-elmélet az alkalmazott matematika egyik ága, amelynek alapja a valószínűségszámítás, és ezen tudományágban próbálnak modelleket építeni a bejövő és kimenő igények függvényében a várakozási időre vagy más rendszer paraméterekre.45hucall centersztochasztikusmodellM/M/cMarkovbejövő igényorbitCall centerek sztochasztikus modellezéseDEENK Témalista::Informatika