Polereczki, ZsoltTóth, Sándor2014-10-312014-10-312014-10-31http://hdl.handle.net/2437/199637Az édesség- és csokoládéfogyasztás Európában több évszázados múltra tekint vissza, és mára a többség mindennapi szokásai közé tartozik. A csokoládéfogyasztók nagy része csupán a pillanatnyi élvezetért fogyaszt csokoládék. Egyes fogyasztók koncentráló-képességük javítása, mások bánatuk „elűzése” (kedélyállapot javítása) miatt választják a csokoládét. A legfiatalabbaktól a legidősebbekig, a szegényektől a gazdagokig szinte mindenki imádja csokoládét. A Magyar Édességgyártók Szövetségének 2013-as felmérése szerint 10-ből 9 ember szereti a csokoládét A magyar csokoládépiac forgalma évről évre nő, ennek ellenére az egy főre jutó csokoládéfogyasztás tekintetében hazánk jelentősen elmarad az Európai Unió tagállamainak átlagától. Témaválasztásomban fontos szerepet játszott, hogy jómagam is a csokoládét rendszeresen fogyasztók népes táborát erősítem. Nem elhanyagolható szempont, hogy egyetemi tanulmányaim során már foglalkoztam a csokoládéfogyasztási szokások vizsgálatával egy kisebb felmérés keretében. Szakdolgozatomban a hazai fogyasztók csokoládéval kapcsolatos fogyasztási és vásárlási szokásainak, a vásárlást befolyásoló legfontosabb tényezőknek, a legnépszerűbb márkáknak és a magyar csokoládék megítélésének felmérését tűztem ki célul. A felmérés eszközének a kérdőíves megkérdezést választottam, ezen belül pedig az online megkérdezést.48hucsokoládáfogyasztási szokásokfogyasztói magatartáscsokoládépiacCsokoládéfogyasztási szokások vizsgálata MagyarországonExamination of the chocolate consumption in HungaryDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány