Fényes, HajnalkaKiss, Attila István2014-05-202014-05-2020142014-05-20http://hdl.handle.net/2437/192716A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 2016-tól az érettségi bizonyítvány kiadását 50 óra közösségi szolgálat teljesítéséhez köti. Az iskolai közösségi szolgálat egy szervezett keretek között végzett tevékenység, amely a helyi közösség érdekeit szolgálja, miközben biztosítja a résztvevők személyes fejlődését és tanulását is. Jelen dolgozat először az alapfogalmakat kívánja tisztázni, majd az elméleti részben, az önkéntesség, a közösségi szolgálat, és az Országos Idegennyelvű Könyvtár történetét mutatja be. Végezetül dolgozatom empirikus része következik, melyben elemzem a készített 4+1 interjút. Az interjúhoz szükséges vázlatkérdések megfogalmazásában azt a célt tartottam szem előtt, hogy megtudjam, a diákok (és a kapcsolattartó) miként vélekednek a közösségi szolgálatról. Érdekelt, hogy milyen tapasztalatokat szereztek az elmúlt időszakban, hiszen ők az (kvázi) első fiatalok, akik kipróbálták ezt az új rendszert, így a véleményük nagyon fontos. Dolgozatomból kiderül, hogy az iskolai közösségi szolgálat rendszerében vannak még úgynevezett gyerekbetegségek (iskolán belül rossz, vagy hiányos a kommunikáció; kevés és felkészületlenek a fogadó szervezetek; kevés a közösségileg is hasznos tevékenység), ugyanakkor kiderült az is, hogy a meginterjúvolt fiatalok többsége a közösségi szolgálati idejük lejárta után is folytatták tevékenységeiket, immáron önkéntes szerepkörben.55huiskolai közösségi szolgálatz generációAz IKSz és a Z generációIskolai közösségi szolgálat az Országos Idegennyelvű KönyvtárbanDEENK Témalista::Társadalomtudományok::Szociológia