Chrappán, MagdolnaBerettyán, Sándorné2015-06-012015-06-012015-06-01http://hdl.handle.net/2437/213817A balmazújvárosi pedagógus társadalom életében az elmúlt két évtized a szerkezeti változásokról, az alkalmazkodásról szólt. Mint általános iskolai tanár, belülről éltem át ezeket a folyamatokat. Dolgozatomban bemutatom, milyen okok vezettek a balmazújvárosi intézmény összevonásokhoz, s hogyan lett 1996 és 2011 között az öt általános iskolából egy állami fenntartású. Utalok arra, hogy milyen volt ebben az időszakban, a társadalmi környezet, ami meghatározta az eseményeket, valamint azt, hogy az 1990-es évek elejének decentralizált oktatása hogyan alakult át mára centralizált oktatássá. 2013. január 1-vel az állami szerepvállalás megnövekedésével az iskolák fenntartását a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ vette át. Dolgozatomban írok arról, hogyan hat ez a Balmazújvárosi Általános Iskolára és milyen szervezeti formában működik.65huintézményátszervezésszervezetszervezeti felépítésintézmény összevonástársadalmi környezetSzervezeti változások egy kisvárosi általános iskolábanDEENK Témalista::Neveléstudomány