Fehér, AndrásTóth, Krisztina2025-12-192025-12-192025-10-26https://hdl.handle.net/2437/401175Dolgozatom célja a „vegán” és „vegetáriánus” címkék megítélésének vizsgálata a magyar egyetemisták körében, különös tekintettel arra, hogy ezek a jelölések miként befolyásolják a vásárlási döntéseket. A kutatás vegyes módszertannal – mélyinterjúk és kérdőíves felmérés kombinációjával – készült. Az eredmények alapján a megkérdezettek többsége ismeri a címkéket, ugyanakkor sokan nincsenek tisztában azok pontos jelentésével. A vegán és vegetáriánus védjegyek pozitív attitűdöt váltanak ki a környezettudatos és egészségtudatos fogyasztókból. A vizsgálat rávilágított arra, hogy a védjegyek megfelelő kommunikációja segítheti a tudatos vásárlást és a fenntartható életmód elterjedését.75huvegánélelmiszermarketingfogyasztói magatartásveganfood marketingconsumer behaviourA vegán és vegetáriánus címkék megítélése a magyar egyetemisták körébenThe perception of vegan and vegetarian labels among hungarian university studentsKözgazdaságtudomány::MarketingHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.