Mező, KatalinSimonné Szijjártó, Nikoletta2018-04-102018-04-102018-04-10http://hdl.handle.net/2437/249328Dolgozatomat egyszerűen építettem föl. A bevezetőt egy kisebb fejezet követi, ahol a nyelv, a beszéd és a kifejezőkészség kapcsolatát igyekszem meghatározni, ugyanis a kifejezőkészség a beszéd szerves részét képezi. Ezt követi három főfejezet. Először egy rövid áttekintőt olvashatnak, mely a gyermekek beszédének jellemzőit összegzi az iskolába lépés pillanatakor. Továbbá a kifejezőkészség fejlesztési lehetőségeit összegeztem szó,- mondat,- és szövegszinten is. Végül az általános iskola első osztályában a DIFER- mérés (beszédhanghallás, relációs szókincs, tapasztalati következtetés, tapasztalati megértés témaköreiben) eredményei alapján, a gyermekek kifejezőkészségének fejlesztését vállaltam. A könnyebb átláthatóság érdekében írtam néhány gondolatot a Baktalórántházi Reguly Antal Általános Iskoláról, az adott osztályról, és egy esetleírást csatoltam az osztályban leggyengébben teljesítő gyermekről. A megértés megsegítése céljából minden fejezetet alfejezetekre bontottam, igyekeztem a melléklet részben támpontokat szolgáltatni. Végül néhány javaslatot, ötletet sorakoztattam föl.53hukifejezőkészségbeszédA verbális kifejező készség fejlesztése az általános iskola első osztályában tanuló gyermekek esetébenDEENK Témalista::Neveléstudomány