Mező, KatalinOláhné Szarvas, Zsuzsa2017-04-122017-04-122017-04-12http://hdl.handle.net/2437/237963A dolgozat a tehetségekkel, a tehetséggondozás különböző formáival foglalkozik. A tehetség témakörét vizsgálva, át kell tekinteni a tehetségmodelleket, a tehetség fogalmát, szükséges a tehetséggondozás történeti áttekintése, a magyar viszonylatok megvizsgálása, és a tehetségazonosítás módjainak áttekintése. A tehetségek azonosítása és gondozása egyéni és társadalmi szempontból is fontos feladat. Éppen ezért fontos megvizsgálni azt is, hogy helyi szinten hogyan gondozzák a tehetségeket, s e dolgozat a hajdúszoboszlói tehetséggondozás állapotának megismerését tűzte ki célul, kérdőívek segítségéve, az óvódás és kisiskolás korúakra tekintetében. A dolgozat hipotézisei tehát a következők: 1. Hajdúszoboszlón törődnek a gyermekek tehetséggondozásával, fontosnak tartják azt. 2. A szülőkhöz kellő információ jut el a tehetséggondozásról, az intézmények által nyújtott lehetőségekről. A hipotézisek alátámasztásához, vagy cáfolásához saját kutatás elvégzésére volt szükség, melyhez szükséges volt mind a 3-14 éves gyermekek szüleinek, mind a helyi, regisztrált tehetségpontok megkeresése, kérdőíves formában.57hutehetségtehetséggondozásHajdúszoboszlóTehetséggondozás Hajdúszoboszlón, óvodák és általános iskolák viszonylatábanDEENK Témalista::Neveléstudomány