Fehér , AndrásMonoki, Angéla2025-01-132025-01-132024-10-29https://hdl.handle.net/2437/384807A dolgozat célja, az online kereskedelem mesterséges intelligencia (MI) általi alakulásának bemutatása. Az MI képes hatalmas adatmennyiség feldolgozására, ami alapvetően változtatja meg a vásárlási élményt. A vállalatok személyre szabott ajánlásokat nyújthatnak, figyelembe véve a fogyasztók korábbi viselkedését és preferenciáit, így növelve a vásárlói elégedettséget és lojalitást. A kutatás arra keresi a választ, hogyan befolyásolja az MI a vásárlói döntéseket és milyen hatással van a generációk közötti különbségekre, valamint az adatvédelmi és etikai aggályokra. Az elemzés során szakértői interjúk és fókuszcsoportos beszélgetés alapján megállapítottam, hogy a technológiai elfogadás terén jelentős eltérések figyelhetők meg a különböző generációk és foglalkozási csoportok között. Az MI fejlődése alapvetően formálja a kereskedelmet, de elengedhetetlen a megbízható és felelősségteljes alkalmazás biztosítása is.80humesterséges intelligenciaonline kereskedelemvásárlási szokásokA mesterséges intelligencia hatása a vásárlói döntéshozatalraKözgazdaságtudomány::MarketingHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.