Szűcs, Edit GizellaVarga, Bence Máté2025-01-292025-01-292024-12-08https://hdl.handle.net/2437/386135A diplomamunka a minőségmenedzsment eszközök alkalmazását mutatja be egy konkrét gyártási hiba kezelésére. A gyártás során keletkezett elektróda nem megfelelő keménységéből fakadó vevői panasz képezte a vizsgálat alapját. A 8D módszer alkalmazásával lettek a hiba gyökérokai azonosítva és kezelve. Az Ishikawa-diagram és az 5 Why módszer segítségével több főbb probléma lett feltárva, például a kalibrálatlan mérőeszközök és a hibás alapanyag. A dolgozatban javaslatok lettek megfogalmazva, mint például a kalibrációs ütemterv bevezetése és a gyártási dokumentáció frissítése. Alternatív megoldásként javasolva lettek a vevői oldali kezelői tartószerkezet módosítása is. Az eredmények célja a gyártási hibák megelőzése és a vevői elégedettség növelése.57huMinőségmenedzsment8DVevői panaszkezelésMinőségmenedzsment eszközök alkalmazása vevői panaszok kezeléséreApplication of Quality Management Tools for Handling Customer ComplaintsMűszaki tudományokrestricted