Bittner, BeátaBalogh, Gréta2022-10-272022-10-272022-10-20https://hdl.handle.net/2437/338417Diplomadolgozatom témájaként az 1932-ben családi vállalkozásként létrehozott, majd az évtizedek alapján multinacionális vállalkozássá fejlődő LEGO Csoport stratégiai elemzését választottam. A cég a növekedése ellenére családi tulajdonban maradt és sikeres stratégiájának köszönhetően túlélt egy számára nagyon nehéz korszakot, ugyanis a vállalkozás az elektronikai játékok megjelenésekor nagy hanyatláson ment keresztül. Ahhoz, hogy egy vállalat jól működjön, elengedhetetlen, hogy jó stratégiával rendelkezzen. A stratégia segítségével határozza meg egy vállalat a fejlődésének irányát, illetve értékrendjét. A LEGO Csoport az utóbbi években stratégia szempontjából fontos kihívásokkal találkozott: az elektronikai játékok megjelenése a játékpiacon, az olyan versenytársak megjelenése, akik LEGO replikát gyártanak, iletve a világszerte egyre fontosabbá váló környezettudatosság, fenntarthatóság.70hustratégiamenedzsmentelemzésA LEGO Csoport stratgéiai elemzéseStrategic analysis of the LEGO GroupDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány::Vezetéstudomány, menedzsment