Péter-Szarka, SzilviaBata, Erzsébet2017-04-302017-04-302017-04-07http://hdl.handle.net/2437/238769A kutatás célja: Annak megállapítása, hogy milyen tényezők befolyásolják az iskolai teljesítményt a középiskolások körében. Módszer: Az elemzéshez összesen hat középiskola osztály volt a segítségemre (N=134, férfi:74, nő:60, szakiskola:33, szakközépiskola:56, gimnázium:45). A tanulók mind 10. és 11. osztályosok voltak. A kérdőívcsomagban szerepelt az Állhatatosság Skála, az Élettel való Elégedettség Skála (SWLS-H), a Rövidített Aspirációs Index, a Sikerattribúció Kérdőív, a Zuckerman-Kuhlman-féle Személyiség Kérdőív (ZKPQ-III), valamint az Adaptív Intelligenciateszt. Eredmények: Az iskolai teljesítmény szempontjából az intelligencia tűnik a legmegbízhatóbb prediktornak, azonban számos nonkognitív tényező is befolyásolja, hogyan teljesít a tanuló az iskolában. Az iskolai teljesítmény szignifikáns kapcsolatban van az intelligenciával, az aspirációs motívummal, az intrinzik motivációk mértékével, a sikerattribúcióval és az impulzivitással. A kitartás és az iskolai teljesítmény között csupán tendenciaszerű összefüggést találtunk. Eredményeink alapján az extrinzik motivációk és az élettel való elégedettség nem áll kapcsolatban az iskolai teljesítménnyel.53huiskolai teljesítményintelligenciakitartásaspirációksikerattribúcióélettel való elégedettségönkontrollaktivitástanulmányi eredményAz iskolai teljesítményt befolyásoló nonkognitív tényezők és az intelligenciaA kíváncsiság és a teljesítménymotiváció kapcsolataA problémás onlinejáték-használók neuroticizmusa, nárcizmusa és flow-élményei egy longitudinális vizsgálat tükrébenA szőke nő: egy hétköznapi sztereotípia tudományos vizsgálataDEENK Témalista::Pszichológia::Pedagógiai pszichológia