Chrappán, MagdolnaPongor, András2016-06-012016-06-012016-06-01http://hdl.handle.net/2437/228292Szakdolgozatomban a DSzC Mechwart András Gépipari és Informatikai Szakközépiskolájának szakképzésével kapcsolatos változások mérföldköveit mutatom be a támogatások tükrében. (Szakképzési hozzájárulások, szakképzés fenntartását támogató pályázatok, céges támogatások, egyéb lehetőségek) Vizsgálatom folyamán bemutatom 1998-tól 2016-ig iskolánk fenntartóit és, hogy a váltások milyen kardinális változásokat okoztak. A vizsgált időszakban saját készítésű diagramok felhasználásával jelenítem meg, hogyan apadtak el a gyakorlati képzést támogató céges szakképzési hozzájárulások és szakképzési céllal kiírt pályázatok forrásai. Elemzem, hogy a változások, a források elapadása milyen működtetési hiányosságokat, problémákat vetett fel az évek során. Milyen módszerrel próbálja ezeket orvosolni az iskolavezetés. Dolgozatomból jelzés értékkel kiderül, hogy a régióban lezajlott ipari fejlesztések milyen mértékű munkerő hiánnyal küzdenek és hogyan keresik a lehetőséget a szakképzett munkaerő utánpótlására. Milyen módon tudnak részt vállalni a cégek az iskolai képzésünk kiegészítésében, ami a saját szakmaspecifikus gyakorlatukkal kiegészítve kész szakképzett munkaerőt jelent a számukra (nyári összefüggő szakmai gyakorlatok és gyakornoki programok kapcsolata). Milyen módon hatnak a kialakult gyakorlatok a diákjainkra, mennyire motiválják őket az elődeik által elért eredmények illetve az, hogy szakmai fejlődésük érdekében milyen lehetőségeket nyújtanak ezek a szakmai tréningek. Szakdolgozatomból kiderül, hogy a szakképzési rendszer folyamatos változása - iskolánk példáján keresztül bemutatva - milyen pozitívumokat hozott és milyen megoldásra váró problémákat generált.65huNevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 2.5 Magyarországszakképzésmoduláris képzéságazati képzésgyakornoki programfenntartásszakképzési hozzájárulásA szakképzés változásainak vizsgálata a szakközépiskolámbanDEENK Témalista::Műszaki tudományok