Páskuné Kiss, JuditRipcse-Karácsony, Anna Piroska2016-01-052016-01-052015-12-13http://hdl.handle.net/2437/220962A zenei szakközépiskolás gyerekek általában eltérő órarend szerint tanulnak, mint a gimnazisták. Számukra más időbeosztásban telnek a hétköznapok a szakos tantárgyaik, gyakorlások, fellépések miatt. Dolgozatomban egy ének-zenei szakközépiskola 12. évfolyamos diákjainak életvezetési kompetenciáit vizsgálom. Választ kerestem arra, hogyan formálja ezeket a képességeiket a szakközépiskolai rendszer, mennyire befolyásolja őket esetleg az, hogy már nem otthon élnek szüleikkel ezekben az éveikben, hanem kollégiumban. Itt külön szerepe lehet a kollégiumi mentoroknak, akik napi kapcsolatban vannak diákjaikkal, szülők helyett szüleik a hétköznapokban a kollégistáknak. Önértékelésüknek határozottabbnak kell lennie, saját képességeikkel jobban tisztában kell lenniük, mert számukra már korán elkezdődik a szakirány magasabb óraszámban való tanulása a középiskolába való felvételi után. A kérdésre a Tenessee skála alapján kerestem a választ, melyet egy háttérkérdőívvel együtt töltöttek ki a diákok.38huNevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 2.5 Magyarországéletvezetési kompetenciaszakközépiskolaTenessee énkép skálaÉletvezetési készségek megjelenése a zenei szakközépiskolások 12. évfolyamábanLife skills in the 12th grade of music high schoolDEENK Témalista::Pszichológia