Revákné Markóczi, IbolyaGőz, József2013-05-132013-05-132013-05-062013-05-13http://hdl.handle.net/2437/168019Munkahelyemen, a debreceni Tóth Árpád Gimnáziumban 2013 őszén indul el a Nemzetközi Érettségi Szervezet (International Baccalaureate Organization) rendszerében működő oktatás, amelyben biológiatanárként magam is részt veszek. A hazánkban működő érettségi vizsgarendszer sok tekintetben hasonlóságokat mutat az IB rendszeréhez, azonban számos olyan különbség is fennáll, amelyek alapvetően meghatározzák a vizsgák menetét, a diákok felkészülését, illetve a tanárok felkészítő munkáját. Jelen dolgozat e hasonlóságokat és különbségeket elemzi, elsősorban a biológia érettségire, ezen belül pedig az írásbeli érettségi feladatokra összpontosítva. Az összehasonlítás alapján a dolgozat javaslatokat tesz olyan, nemzetközileg is bevált gyakorlatok átvételére, amelyek hasznosnak bizonyulhatnak a hazai biológiaoktatásban és az érettségi rendszerében.47huérettségibiológianemzetköziBiológia érettségi feladatok elemzése a nemzetközi érettségi tükrébenDEENK Témalista::Biológiai tudományok