Dávid, ImreMalhazjan, Szergej2025-01-152025-01-152024-11-13https://hdl.handle.net/2437/385356A dolgozat célja a pedagógusok körében tapasztalható kiégés mélyreható vizsgálata, különös tekintettel arra, hogy a munkahelyi stressz, a munkával való elégedettség és a munka-család egyensúly milyen módon hatnak a tanárok mentális és érzelmi jóllétére. A kutatás során olyan kérdőíves módszereket alkalmaztunk, mint a Maslach Kiégés Leltár és az Észlelt Stressz Skála, amelyek lehetőséget biztosítanak a kiégés mértékének és a stresszérzet szintjének objektív mérésére. A vizsgálat további célja, hogy feltárja, ezek a tényezők hogyan járulhatnak hozzá a pedagógusok elkötelezettségéhez, illetve mennyire befolyásolják pályán maradási szándékukat. Az eredmények alapján betekintést nyerhetünk abba, hogy a munkahelyi stressz milyen közvetlen és közvetett hatást gyakorol a tanárok mindennapi munkájára, érzelmi állapotára, és arra, hogy miként tudják fenntartani a munkájuk iránti elkötelezettségüket hosszabb távon. A dolgozat arra is rámutat, hogy a munka-család egyensúly és a munkával való elégedettség elősegítheti a kiégés megelőzését, és támogatja a pedagógusok pozitív pszichés állapotát. Az összegyűjtött eredmények hozzájárulhatnak olyan prevenciós programok és támogató intézkedések kidolgozásához, amelyek segítenek a tanári pálya fenntarthatóságának növelésében és a kiégés mérséklésében.63huPedagógusok kiégése, Munkahelyi stressz, Munka-család egyensúly, Munkával való elégedettség, Tanári pálya, Élettel való elégedettség,Mentálhigiéné az oktatásbanPedagógusok kiégésének a vizsgálata a munkában észlelt stressz, a munkával való elégedettség és a munka-család egyensúly kapcsolat tükrébenExamining Teacher Burnout in Relation to Perceived Work Stress, Job Satisfaction, and Work-Family BalancePszichológiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.