Major, ZoltánMüllner, PéterMaródy, Levente2024-01-162024-01-162024https://hdl.handle.net/2437/365053A XXI. század mindennapjainak üteméből fakadóan, a modern oktatási rendszerek folyamatos fejlődése figyelhető meg világszerte, melyek működését, valamint a velük járó alternatív pedagógiai megközelítéseket egyre növekvő érdeklődés övezi. Jelenünkben nem csak a gazdasági szférában, hanem az ember életének már egészen korai szakaszában találkozhatunk az úgynevezett verseny helyzettel, melyet elsősorban a gyermekek környezetében lévő felnőttek generálnak annak érdekében, hogy gyermekük minél feljebb tudjon lépni élete későbbi szakaszában azon a bizonyos társadalmi ranglétrán. A kiválasztott tervezési terület Debrecenben, az egykoron több faluból egyesült városmagban, pontosabban a szentlászlófalvai rész peremén a Fonatos és Csonka utca sarkán található saroktelek. A Csapó utca a város legrégebbi főutcái közé tartozik, amely napjainkban is kiemelkedő szereppel bír, mind a közlekedést, mind pedig a kereskedelmet illetően. Az írásom során részletességgel kívánom kifejteni a történeti hátterét, valamint alapelveit. A nevelési módszereinek bemutatását követően kitérek a hatásaira, és mélyebb információt nyújtok az óvodások fejlődéséről. Emellett, dolgozatom későbbi részében sorra veszem azokat az épületeket, illetve építményeket, melyek kapcsolódnak a Waldorf szellemiséghez, esetlegesen valamely stílusjegyben, anyaghasználatban kapcsolódást vélek felfedezni a saját munkám és a megnevezett épületek között. Kutatómunkám célkitűzéseként szolgált az általam tervezett épület mögöttes tartalmának bemutatása, továbbá valamennyi, az adott stílusjegyben vagy pedagógiai elgondolás alapján épített és működő intézmények megismerése, illetve azok elemzése.73huóvodawaldorfépítészetCsemeteház a paneltömbök árnyékábanEgy óvoda épület megalkotása a waldorf pedagógia tükrébenMűszaki tudományok::MagasépítészetHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.