Mező, KatalinMező, Ferenc2021-06-292021-06-292020-09-29Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat, Évf. 6 szám 3 (2020) , 89-99https://hdl.handle.net/2437/319313The present study compares the real and the virtual museums from viewpoints of foundation and operating, visitor experiences, safety and security, and museum services. At the end of the study, there are examples of the pedagogical (e.g. talent developmental) possibilities of a Virtual Museum from the aspect of education, development of cognitive abilities and personality, and the methodological development and the incentive of achievement.Jelen tanulmány az alapítás és fenntartás, a látogatói élmények, a biztonság és a múzeumi élmények szempontjából hasonlítja össze a valódi és a virtuális múzeumokat. A tanulmány végén egy virtuális múzeum pedagógiai (például: tehetséggondozásbeli) lehetőségeit körvonalazó példák találhatók az oktatás, a képesség-, személyiség és módszertani fejlesztés, illetve a teljesítményre ösztönzés aspektusából.application/pdfmuseumvirtual museumpedagogytalentmúzeumvirtuális múzeumpedagógiatehetségMÚZEUMPEDAGÓGIA ÉS A TEHETSÉGGONDOZÁS LEHETŐSÉGEI EGY VIRTUÁLIS MÚZEUMBANfolyóiratcikkOpen AccessDr. Mező Katalin, Dr. Mező Ferenchttps://doi.org/10.18458/KB.2020.3.89Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat36Különleges Bánásmód2498-5368