Móré, MariannMikó, Tímea2015-05-192015-05-192015http://hdl.handle.net/2437/213329A pályaválasztás, továbbtanulás mindannyiunk életében központi helyet foglal el. A magyar közoktatási rendszer jelenleg kétszer teszi lehetővé, hogy a diákok jövőjük felől döntsenek. Először 14 évesen, amikor a diák középiskolát, gimnáziumot választ, és másodszor 18-19 évesen, amikor is a felsőoktatás világába történő belépéséről dönt. Dolgozatomban, az aktuális hazai pályaorientációs rendszer egy szeletét, a pályaorientáció második meghatározó állomását, azaz a középiskolai, azon belül is a gimnáziumi pályaorientációt kívánom bemutatni. Empirikus kutatásom során a tanulók pályaorientációját, továbbtanulását befolyásoló személyi tényezőket vizsgálom. Dolgozatom célkitűzése, hogy egy átfogó képet adjak a debreceni Fazekas Mihály Gimnázium azon tanulóinak elképzeléseiről, pályaválasztási döntéseiket befolyásoló tényezőkről, akik a jövő évi felvételi eljárásban lesznek érintettek.66hutovábbtanuláspályaválasztáspályaorientációgimnáziumA debreceni Fazekas Mihály Gimnázium 11-12. évfolyamos tanulóinak továbbtanulási, pályaválasztási döntéseit befolyásoló tényezőkDEENK Témalista::Pszichológia