Sárváry, AndreaSvéd, Ildikó2018-04-092018-04-092018-03-31http://hdl.handle.net/2437/249231A dolgozat célja, hogy bemutassa a korai iskolaelhagyás problémáját, érintve a nemzetközi, a hazai és a helyi mutatókat, a lemorzsolódás okaként megnevezett tényezőket. Országos szinten kormányrendeletek megalkotásával, pályázatok kiírásával, orvosolják a veszélyeztetett helyzetben lévő, sok esetben a roma etnikumhoz tartozó népesség hátrányainak csökkentését. A társadalmi problémának a kezelésében szerepe van az iskolai nevelő-oktató munkának, az oktatási intézményeknek. A dolgozat vezérfonala, hogy az EFOP-3.1.9-17 kódszámú, Az Iskolapad újratöltve - Második esély- "MEGtaunlva" programon keresztül bemutassa, a mentortanár szerepét és felelősségét ebben a küzdelemben. Esettanulmányokon keresztül bemutatásra kerül a pályázat célkitűzésének megfelelően a mentorálási feladatok kezdete, a munka folyamata, az egyéni fejlesztési tervben célul kitűzöttek gyakorlati alkalmazása.57humentortanárlemorzsolódásfejlesztési tervA mentortanár szerepe a lemorzsolódás elleni küzdelembenDEENK Témalista::Neveléstudomány