Nábrádi, AndrásCsákiné Hegedüs, Rita Tímea2024-06-182024-06-182024-04-24https://hdl.handle.net/2437/373530Szakdolgozatomban a business és coaching területek két halmazának metszetét vizsgáltam, hogyan lehet beépíteni a vállalati stratégia alkotás folyamatát az egyén karrier tervezésébe. Két primer kutatást végeztem. Az elsőben azt vizsgáltam, egy magyar tulajdonú, országos vállalkozásnál, mennyire tudatosak a munkavállalók életpálya tervezésükkel kapcsolatban. A második kutatásomban, fókusz csoportos karrier interjú során a vállalati stratégia alkotás folyamatát felhasználva, személyes stratégiát alkottak kiválasztott kollégáim. A coaching szemléletű folyamat elején a megoldásfókuszú brief coaching módszert használtam, annak kérdéseivel gondolkodtattam el a munkatársaim jövőbeni karrier céljaikkal kapcsolatosan. Majd önismereti kalandra hívtam őket a Jung féle és a DISC modell megismertetésével. Ezt követően coaching szemléletben és coaching eszközök alkalmazásával végig mentünk a vállalati stratégia alkotás lépcsőin, létrehozva személyes stratégiájukat. Feltérképezték személyes karakterüket, missziót és víziót alkottak, majd a SWOT és TOWS modellek segítségével a különböző stratégiákon belül, személyes akció terveket hoztak létre. Megállapítottam a karrier interjú során, és a folyamatot követően munkatársaim visszajelzéseiből, hogy a személyes stratégia alkotás módszere hatékonyan alkalmazható karrier tervezésre karrier coachok számára is.52huszemélyes stratégiavállalati stratégiabusiness coachcoachingcoachSZEMÉLYES STRATÉGIA A KARRIER TERVEZÉSBEN COACHING ESZKÖZÖKKELPERSONAL STRATEGY IN CAREER PLANNING WITH COACHING TOOLSKözgazdaságtudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.