Buglyó-Nyakas, Erzsébet TündeSpeigl, Mercédesz2023-12-182023-12-182023-10-24https://hdl.handle.net/2437/363700Szakdolgozatom fő célja az volt, hogy bemutassam a generációk költekezési és vásárlási szokásainak különbségét a divatipar területén primer kutatás segítségével. Mivel a divat több területre osztható, a terjedelem korlátai miatt elsősorban a ruházatra koncentráltam. A szakdolgozatom megkezdését a szakirodalmi áttekintéssel kezdtem, amelyhez rengeteg szakirodalom állt a rendelkezésemre. Így bemutattam magát a generációt, mint fogalmat, részletesen kitértem generációkra, különös tekintettel a vizsgáltakra, majd a szakirodalmi rész lezárásaként áttekintést adtam a generációk fogyasztási, vásárlási szokásairól, valamint, a fogyasztókat befolyásoló tényezőkről a költekezés tekintetében. Ezt követően a kutatási célom részletes elemzésére került sor, amelyet az IBM SPSS Statistics 27 program segítette.60huGenerációDivatiparKöltekezésVásárlási szokásokA X, Y és Z generáció költekezéseinek és vásárlási szokásainak különbsége a divatipar területénThe difference in the spending and shopping habits of Generation X, Y and Z in the fashion industryDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány::MarketingHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.