Bujdosóné Dani, ErzsébetKarikó, Beáta2018-05-072018-05-072018-05-07http://hdl.handle.net/2437/251280A kötelező irodalom témája nagyon sokrétű kérdés, melyre a könyvtár-pedagógia, olvasásszociológia és irodalompedagógia is nagy hangsúlyt fektet. Kevés ügy tud az oktatás terén annyi kérdést és vitát felvetni ma Magyarországon mind a közélet mind pedig a hétköznapi emberek, szülők, tanárok, diákok körében, mint a kötelezők kérdésköre. Abban egyetérthetünk, hogy a mostani fiatalok keveset olvasnak. Ennek egyik meghatározó oka az olvasási kedvet nemhogy serkentő, hanem épphogy lelombozó kötelező olvasmányok hada. A nagy nemzetközi kutatások, mint például a PISA - felmérések hazánkra nézve rossz olvasáseredményességi jelzőszámai hátterében is többek között az elavult kötelező olvasmányok tehetők felelőssé.55hukötelező olvasmányokközépiskolásokNagykőrösA kötelező irodalom fogadtatásának, hatásának és értékelésének vizsgálata a nagykőrösi középiskolások körébenDEENK Témalista::Társadalomtudományok