Molnárné Kovács, JuditTengerdi, Ágnes2016-05-142016-05-142016-04-08http://hdl.handle.net/2437/227390Dolgozatomban az érzelmi intelligencia, kreativitás és a közösségben betöltött hely összefüggését vizsgáltam középiskolások körében. Arra kerestem a választ, hogy vajon segíti-e őket közösségeiken belül az érzelmi intelligenciájuk és kreativitásuk vagy éppen fordítva, esetleg gátolja. Vajon jobb lesz annak a fiatalnak a helyzete a társak körében, többen rokonszenveznek vele, előbb kérik ki vitás kérdésekben a véleményét, aki érzelmileg intelligensebb a társainál? Vajon a kreativitás elősegíti, hogy a fiatal az osztályon belül jelentőségre tegyen szert, hogy szervezőként, vezetőként gondoljanak rá? A vizsgálat előtt felállított hipotéziseimet, miszerint a kreativitás és intelligencia pozitívan befolyásolják a közösségi státuszt csak részben tudtam vizsgálati eredményeimmel alátámasztani, mert a hipotézist megerősítő és annak ellentmondó összefüggéseket is találtam.43hukreativitásérzelmi intelligenciaközösségszociometriaÉrzelmi intelligencia, kreativitás és közösségi helyzet vizsgálata középiskolások körébenDEENK Témalista::Pszichológia