Kántor-Faragó , MártaAlmási, Brigitta2024-06-062024-06-062024-04-14https://hdl.handle.net/2437/371102Szakdolgozatomban a holland nyelv középiskolában történő tanulását vizsgáltam Magyarországon, kiemelten a szótanulási stratégiákra fókuszálva, hiszen a megfelelő szókincs minden nyelv tanulásának az alapja. Igyekeztem feltárni az ezzel kapcsolatos elméleti hátteret különféle tudományos szakcikkek, tanulmányok segítségével. Magyarországon – a felsőoktatáson kívül – két középiskolában oktatják intézményes keretek között a holland nyelvet: a budapesti Lónyai Utcai Református Gimnáziumban és a debreceni DSZC Bethlen Gábor Közgazdasági Technikum és Kollégiumban. 2023 novemberében egy online Google Forms kérdőív segítségével megkérdeztem ezekben az iskolákban tanuló diákokat a holland nyelvtanulásukról. 50 diák töltötte ki önkéntes és anonim módon a kérdőívet, melyben a demográfiai adatokra, motivációkra, nyelvtanulási és kiemelten a szótanulási stratégiákra irányultak a kérdések. A válaszok alapján részletesen elemeztem a holland nyelv elsajátításán belül a szótanulási stratégiák különböző formáit, technológiai eszközeit, gyakoriságát és hatékonyságát a középiskolai diákok körében.42otherwoorden leren, onderzoek, szótanulási stratégia, holland nyelvtanulás, woordleerstrategieënWoorden lerenHet verwerven van het Nederlands in Hongarije met een focus op het strategieën bij het leren van woordenA holland mint idegen nyelv tanulása Magyarországon, különös tekintettel a szótanulási stratégiákraNyelvtudomány::NyelvészetHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.