Páskuné Kiss, JuditGermán, Réka2024-06-202024-06-202024https://hdl.handle.net/2437/374343Szakdolgozati kutatásom célja, hogy megvizsgáljam, a 12 éve bevezetett Iskolai Közösségi Szolgálat mennyire nyújthat segítséget a pályaválasztásban, mennyire ismerik fel és tudják a közösségi szolgálat ezen aspektusát a diákok. Továbbá célom megvizsgálni azt, hogy az Iskolai Közösségi Szolgálat (IKSZ) milyen kapcsolatban állhat a diákok jövőtervével, pályaorientációjával és a munkára való szocializációval. Fontos kérdés, hogy a diákok karriertervét befolyásolják-e az Iskolai Közösségi Szolgálat során szerzett tapasztalatok. Azt a kölcsönhatást is érdemes szemügyre venni, hogy a diákok milyen munkaértékekkel rendelkeznek, és ez összefüggést mutat-e a közösségi szolgálat területével, illetve azzal, hogy hány területen végezték el a közösségi szolgálatot. Valamint, hogy pályaalkalmazkodásuk mennyire fejlett, és mutat-e valamilyen összefüggést a tanulók számára fontosabb munkaértékekkel.71huMark L. SavickaspályaalkalmazkodásDonald E. SuperSuper-féle Munkaérték KérdőívIskolai Közösségi SzolgálatpályaválaasztásAz Iskolai Közösségi Szolgálat, mint a pályaorientáció egyik lehetséges eszközePszichológiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.