Balázs-Földi, EmeseLovász, Martin László2025-01-062025-01-062024-11-07https://hdl.handle.net/2437/384374A dolgozat célja, hogy bemutassa fogyatékossággal élő gyermekek internethasználati szokásait, és összehasonlítsa azokat a tipikusan fejlődő társaikéval. A dolgozat középpontjába az online világ elterjedése folyamata illetve, annak pozitív és negatív hatásai vannak. A kutatást 2023 tavaszán vettük fel, 5.-8. osztályos általános iskolás tanulásban akadályozott és tipikusan fejlődő tanulókkal. Kérdőíves módszert alkalmaztunk és részletesen elemeztük, hogy a gyermekek milyen céllal és milyen gyakran használják az internetet, valamint azt, hogy a szüleik milyen módon korlátozzák az online jelenlétüket. A kutatás során külön figyelmet fordítottunk a internetes zaklatás jelenségére és arra, hogy a tanulók milyen módon tájékozódnak ezen jelenséggel kapcsolatosan. Továbbá vizsgáltuk a cyberbullying prevalanciáját a tanulók körében.57hufogyatékossággal élőinternehasználatonline, zaklatáFogyatékosság és az online világNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.