Kruppa, Kinga TündeBrázda, Martin2025-06-302025-06-302024-05-01https://hdl.handle.net/2437/395108A szakdolgozat témája a Bézier-görbék különböző görbeleírási módszereinek és jellemzőinek, interaktív környezetben való implementációja és ezen implementációk teljesítménybeli különbségeinek meghatározása. A funkciók implementálására C++ programozási nyelvet, illetve a megjeleníttetéshez, billentyűzet és egér inputokhoz pedig az OpenGL (Open Graphics Libary) nevezetű alkalmazás programozási interfészt (API), emellett a GLFW (Graphics Library Framework) nevű OpenGL könyvtárt használtam. A Bézier-görbe kirajzoltatása megvalósult Bernstein-polinom használatával és a de Casteljau algoritmus segítségével is. Ezen felül implementáltam a fokszámnövelő és a felosztási algoritmust is. A projekt interaktivitásának megvalósítása is megtörtént. Ez a kontrollpontok egérrel történő mozgatása, illetve billentyű parancsok lekezelése formájában jelenik meg.42hugeometriai modellezésgörbékBézier-görbeOpenGLBézier-görbék és kapcsolódó módszerek implementálásaInformatika::KomputergrafikaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.