Hegedűs, RolandJuhász, Anna2019-03-212019-03-212019-03-21http://hdl.handle.net/2437/264565Az óvoda, mint intézmény a gyermek második otthona: itt tölti a hétköznapjainak a legtöbb részét, az itt látott minta alapján tanul meg nagyon sok mindent, beleértve az alapvető társas kapcsolatokat és azoknak a minőségét. Ahogy az óvodapedagógusok viszonyulnak társaikhoz, a gyermekekhez, a dajkához, a gyermekek ezt a mintát látják majd, ezt veszik alapul és ezt tanulják meg, majd ez alapján fognak ők is viselkedni, viszonyulni a társaikhoz. Óvodapedagógusként fontos olyan mintát adni a gyermeknek, amelyet szívesen látunk viszont: ha egy óvodapedagógus érdeklődik a gyermek iránt, öleléssel várja reggel az óvodában, minden nap megöleli, szoros kapcsolatot alakít ki vele, akkor a gyermek számára is ez lesz az alapvető, követendő példa, ő is így fog velünk viselkedni, sőt a társaival is.34huóvodai nevelésinterakciókötődésGyermek-gyermek és óvodapedagógus-gyermek interakciók az óvodábanDEENK Témalista::Neveléstudomány