2008-12-092008-12-09963922488xhttp://hdl.handle.net/2437/51244A szakiskolai kerettantervhez készült magyar nyelv és irodalom tankönyv szakít a korábbi tankönyvek hagyományaival. Nem csak annyiban, hogy benne az anyanyelvi fejlesztést és az irodalmi nevelést, valamint a mozgókép- és médiaismeretet szolgáló tudnivalók, készségfejlesztő gyakorlatok a korábbiaknál szorosabban kapcsolódnak össze. Az irodalmi tananyag felépítése radikálisan szakít a kronologikus rendszer hagyományával: a 9. osztályos tanulóknak nem irodalomtörténetet igyekszik tanítani, hanem az életkornak megfelelő olvasmányok segítségével kíván kedvet csinálni az önálló olvasáshoz, gyarapítani a tanulók önismeretét, hidat építeni a fiatalok mindennapi élményei, tapasztalatai, "kulturális fogyasztása" és a művészet között.963922488xhttp://webpac.lib.unideb.hu:8082/WebPac/CorvinaWeb?action=cclfind&resultview=long&ccltext=idno+bibKLT00335697bibKLT00335697