Dulainé Madarász, AnnamáriaBelme, Flóra2016-03-292016-03-292016-03-29http://hdl.handle.net/2437/222811Szakdolgozatom egyik fő célja bemutatni, hogy a néphagyományőrzés milyen pozitív hatásokat gyakorol az óvodáskorú gyermekek személyiségére. Úgy vélem, hogy a téma rendkívül aktuális, hiszen napjainkban sok gyermek tölti szabadidejét az infokommunikációs eszközök előtt. Azonban a népszokások ápolása során a gyermek kiszakad ebből a virtuális világból és társaival igazi kapcsolatokat alakíthat ki, valódi élményeket szerezhet. A vizsgálatot egy néphagyományőrző és egy nem hagyományőrző óvodában végeztem, ahol a kérdéseket játékos feladatok formájában tártam a gyermekek elé. Arra voltam kíváncsi, hogy a gyermekek milyen tájékozottsággal rendelkeznek a hagyományokkal kapcsolatban, illetve milyen különbség vagy hasonlóság mutatkozik meg a gyermekcsoportok válaszaiban. Valamint azt is vizsgáltam, hogy a tradíciók őrzése által mivel lehet színesebb az óvodai élet.55hunéphagyományszemélyiségfejlesztéshagyományőrzéshagyományőrző óvodatradícióA néphagyományőrzés óvodáskorú gyermekek személyiségére gyakorolt fejlesztő hatásaDEENK Témalista::Társadalomtudományok