Mező , KatalinSzabóné Varga, Enikő2025-06-032025-06-032025-04-06https://hdl.handle.net/2437/390766A dolgozat bemutatja és részletesen vizsgálja az óvodás korú gyermek akarati jellemzőit, akarati képességeit, valamint annak fejlődését és fejleszthetőségét a vizuális nevelésen belül, kézműves alkotások közben. A szakdolgozat megállapításokat tesz az óvodai nevelésben megjelenő főbb kézműves tevékenységekről, a kreatív tevékenységek fejlesztő hatásairól. Hangsúlyozza, kiemeli az óvodapedagógus szerepét az alkotói tevékenységek előkészítése, megtervezése, véghezvitele közben, valamint megfogalmazza az akarati képességek fejlesztési lehetőségeit a vizuális nevelés keretein belül. A szakdolgozat a megfigyelésekből, valamint mérésekből eredményeket fogalmaz meg és következtetéseket von le. Megállapításokat tesz arra vonatkozóan, hogy milyen hatással vannak a kézműves tevékenységek, vizuális játékok a gyerekek személyiségfejlődésére, képességeik, tudásuk gyarapodására. Hangsúlyozza a magas akarati képességgel rendelkező gyerekek sikerességét a kézműves tevékenységeken kívüli, egyéb tanulási folyamatokban, más tevékenységek végzése során. A dolgozat rámutat arra, hogy fontos és érdemes kiemelt figyelmet fordítani a vizuális tevékenységek támogatására az óvodai nevelésen belül, mert ezek hosszútávon meghatározóak lehetnek a gyerekek fejlődése szempontjából.33huakarati jellemzőkóvodás korkézműves tevékenységóvodaAz akarati jellemzők fejlesztése a kézműves tevékenységek által az óvodábanPszichológia::Pedagógiai pszichológiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.