Kovács, AndrásCsiszár, Emese2011-05-092011-05-092011-05-062011-05-09http://hdl.handle.net/2437/105976Dolgozatom első részében a matematika órákon megismerhető problémamegoldási eljárások legfontosabb elméleti alapjaival foglalkozom: a gondolkodás folyamatának jellemzőivel, a problémamegoldás lépéseinek leírásával, annak módjával és a tanítás során felmerülő szempontokkal. A második részben példát mutatok arra, hogy egy adott témából kiindulva hogyan lehet kiépíteni egy gondolati rendszert, kérdések sorozatát felvetve, azokra a megoldást keresve. Eközben a problémamegoldó gondolkodásnak változatos gyakorlótere alakul ki. Néhány példát mutatok a számítógép és egyéb gyakorlati eszköz felhasználási lehetőségére63huproblémamegoldásmatematikaA problémamegoldó gondolkodás tanítása matematika óránDEENK Témalista::Matematika