Popovics, PéterVarga, Bálint2025-06-262025-06-262025-04-29https://hdl.handle.net/2437/394682A szakdolgozatomban a BMW márkaépítési stratégiáját vizsgáltam, különös tekintettel a prémium autószegmensben betöltött szerepére. Célom az volt, hogy bemutassam, hogyan képes a márka egyszerre megőrizni globális arculatát és alkalmazkodni a helyi fogyasztói igényekhez. Elméleti háttérként áttekintettem a márkaépítés alapjait, majd a BMW gyakorlatban alkalmazott kommunikációs és pozicionálási módszereit elemeztem. A dolgozat részeként kérdőíves kutatást is végeztem, amelyből kiderült, hogy a BMW-t a válaszadók leginkább a megbízhatósággal, teljesítménnyel és eleganciával azonosítják. Az eredmények rámutattak arra is, hogy bár a márka hazai megítélése alapvetően kedvező, bizonyos területeken eltér a nemzetközi képtől. Összességében a dolgozat arra kereste a választ, hogyan tud a BMW versenyképes maradni a prémium szegmensben a változó piaci kihívások közepette.40huMarketingstratégiaPiaci SzegmentációBMWA BMW márkaépítési stratégiája és a prémium autószegmensben betöltött szerepeBMW's branding strategy and it's role in the premium car segmentKözgazdaságtudomány::MarketingKözgazdaságtudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.