Mező, FerencBalázs, Judit2015-05-052015-05-052015-03-27http://hdl.handle.net/2437/211966Dolgozatomban egy módját mutattam be annak, hogy, milyen vizsgálati módszerrel lehet egy tehetségesnek vélt tanuló képességeinek hátteréről meggyőződni. Azokban az iskolákban, ahol a méréseket végeztem pedagógus társaim megismerhették a vizsgálati eszközöket, a kitöltési módot és azok értékelési mechanizmusát is. Azt gondolom, hogy e módszerek megismertetésével egy nagy lépést tettem annak érdekében, hogy a tehetséges tanulókra jobban felhívjam a figyelmet, annak fontosságát hangsúlyozva, hogy a tanuló jobb megismerése több tényező megváltozását is eredményezheti: javulhat a kapcsolat tanár-diák között, mert a tanár talán más szemmel kezdi látni, mit-miért tesz, vagy nem tesz a diák. Saját munkánkat is megkönnyíthetjük, ha tisztában leszünk olyan – tanulóinkat jellemző –dolgokkal, melyeket eddig nem volt alkalmunk látni, vagy megerősíti elképzeléseinket, módszereinket. Ezen kívül a szülő – tanár kapcsolatot is fejlesztheti, mert azt érzékelheti a szülő, hogy úgy foglalkoznak a gyermekével, ahogy ő is szeretné. A kreativitás és motiváció fejlesztésének is fontos kiindulópontja lehet egy ilyen típusú vizsgálat, és annak elemzése, feldolgozása. A tanuló kreatív mivoltának felfedezése, segítése, az iskolai motivációjának nyomon követése fontos feladat lenne minden pedagógustársam számára, mert így hatékonyabban segíthetnénk tanulóink iskolai teljesítményének növelését és a saját fejlesztő tevékenységünket is.70humotivációkreativitásMotiváció és kreativitás vizsgálat a Derecskei járás általános iskoláibanDEENK Témalista::Neveléstudomány